Myymälässä käynti ei ole välttämätöntä

Poikkeustilanteessa on aikaa viettää laatuaikaa kotosalla, vaikkapa lempisarjaa televisiosta seuraten. Naksut ja limukka on aseteltu sivupöydälle. Televisio päälle, vaimo kainaloon.

Mutta kappas: aurinko kääntyy juuri olohuoneen ikkunaan, kirkkaat kevätillan säteet osuvat 4K-HD-ultraLED-television ruutuun niin, ettei kuvasta ota lainkaan tolkkua. 

Ärsyttää. Mistä apua ja äkkiä? Varsinkin nyt kun vallitseva tilanne ei ole sopiva shoppailuun? 

Artic Store-ketjun jäsenliikkeistä Sari Jukka Värikaihtimesta Hyvinkäältä ja Hanna Paasimaa Kaihdin ja Markiisista Lahdesta kertovat, miten homma etenee.

Etänä tai paikan päällä

Sari Jukka Hyvinkään myymälästä kertoo asiakkaiden jo osaavankin ottaa yhteyttä sähköpostilla ja puhelimitse. 

Myymälässä käynti ei ole välttämätön, jos asiakas itse saa otettua kuvia kohteesta. Alustavan tarjouksen tekemiseen tarvitaan myös suuntaa-antavia mittoja, jotka yleensä asiakas pystyy ottamaan”, hän kertoo.

Hanna Paasimaa tarkentaa, että mikäli asiakas haluaa silti tulla paikan päälle, sekin käy:

“Myymälät palvelevat asiakkaita poikkeusaikanakin normaalisti, ja monet haluavatkin tutustua kangasnäytteisiin ja eri malleihin paikan päällä. Tulethan kumminkin terveenä! Ja suo anteeksi, että emme kättele!” 

Kannattaa kuitenkin varmistaa ketjun kotisivuilta (www.articstore.fi/myymalat) voimassa olevat palveluajat, koska näissä voi vallitsevan tilanteen vuoksi olla poikkeuksia.  

Jos asiakas ei voi tulla kaihtimien luo, tuodaan kaihtimet asiakkaan luo

Jos asiakas ei halua vierailla myymälässä hypistelemässä eri vaihtoehtoja, on mahdollista pyytää asiantuntija käymään mallikansioiden kanssa kotona, jotta omaan kotiin sopivin vaihtoehto löytyy.

Kokonaisia markiiseja ei sentään voida asiakkaan luokse tuoda. Värikaihtimen Sari vakuuttaa, että juuri oikea malli ja materiaali löytyvät kuitenkin jokaiselle asiakkaalle, kun myyjä vain saa riittävät pohjatiedot asiakkaan tarpeista.

“Usein myyjä pystyy jo asiakkaan omista kuvista päättelemään minkälainen ratkaisu kohteeseen sopisi. Valinnanvaraa todellakin on riittävästi. Niin ulkonäössä kuin teknisissä ominaisuuksissakin vaihtoehtoja on kymmeniä.” 

Terassimarkiisi

Varsinkin ulkopuolisten tuotteiden, kuten markiisien ja screenien hankinta ei vaadi sisätiloissa vierailua, joten ne onnistuvat mainiosti myös näinä aikoina.

Laajasta valikoimasta löytyy jokaiselle se oikea ratkaisu

Myyjän ammattitaitoa todellakin tarvitaan, koska valikoima on laaja. Tästä molemmat pitkäaikaiset Artic Store-kumppanit ovat yhtä mieltä.

“Asiakkaalla saattaa olla aavistus siitä, mitä hän haluaa kotiinsa, mutta myyjän on syytä tarkistaa tuotteen sopivuus kohteeseen ja keskustella asiakkaan kanssa eri materiaalien ominaisuuksista, jotta lopputulos on varmasti silmää miellyttävä sekä teknisesti toimiva, pitkäikäinen ja tyylikäs. Eli asunnon arvoa lisäävä.”

Asennuksen ja opastuksen ansiosta tyytyväisyys on taattu

Kun oikea malli ja materiaali on löytynyt, tehdään tilaus, ja asiakas voi rauhallisin mielin jäädä odottelemaan tuotteiden valmistumista ja asentamista.

Jos tilattava tuote on pienimuotoinen, vaikkapa yhden ikkunan rullaverho, voi asiakas suorittaa asennuksen itse. Usein kuitenkin kyse on isommista kokonaisuuksista, jolloin asiakas yleensä mielellään luottaa asiantuntijaan niin mittauksessa kuin asennuksessakin”, kertoo Hanna Paasimaa.

Asennuksen yhteydessä asiakas saa tietenkin opastuksen tilaamansa tuotteen käyttöön. Olipa asennettava tuote tavallinen sälekaihdin tai sähkökäyttöinen screenkaihdin, on käyttäjän edun mukaista tutustua laitteen toimintaan asiantuntijan kanssa. 

Terveys ja turvallisuus ovat etusijalla Artic Storen toiminnassa niin myymälässä kuin kotikäynneilläkin. Myös asiakkaalta toivotaan ilmoitusta jos kotiin ei ole tilanteen vuoksi turvallista tulla.

TUTUSTU ARTICIN TUOTEVALIKOIMAAN »



Katso lähin myymäläsi